Monday, August 17, 2009

AlasaN Nk BaliK AwAl... :)

Seorang bos entah macam mana mood dia memang sungguh baik pada hari tu. Sesiapa yang nak mintak balik 5 jam awal pada hari nie dia bagi tapi alasannya hanya satu je boleh guna.

Haa! Alasanya mesti pasal SEMBAHYANG SAHAJA. Tau2 ade 4 orang pekerja bawahan datang berjumpa dengan bos nie.

Mula2 seorang kerani biasa.

Kerani : Bos, boleh saya pulang awal? Saya balik nak sembahyang kat rumah bos, boleh tak?
Bos : Tak boleh!!! Kat sini ada surau, sembahyang jemaah lagi banyak pahalanya.

Kemudian, datang pula seorang supervisor.

Supervisor : Boleh saya pulang awal bos?
Bos : Hang pasai apa?
Supervisor : Saya nak balik nak tengok anak saya sembahyang zohor ke tak? Entah2 dia ponteng.
Bos : Tak boleh. Hang telefon bini hang suruh dia tengok.

Pengurus syarikat pulak mencuba nasib.

Pengurus : Boss!
Bos : Haa pasal apa pulak nie? Nak balik awal jugak ke?
Pengurus : Ye boss. Boleh tak bos? Bos baik. Hehehe.
Bos : Alasan apa pulak kau ni?
Pengurus : Saya balik nak sembahyang orang mati bos. Ada orang kampung saya meninggal pagi tadi, nak balik sembahyang jenazah. Boleh kot bos balik awal?
Bos : Tak boleh, itu fardhu kifayah je. Orang kampung lain yang ramai tu boleh sembahyang kan. Doa kat sini pun boleh. Dah pergi buat kerja!!!!!

Tiba pula giliran Mat Peon.

Mat Peon : Bosss. Saya nak balik awal boleh tak?
Bos : Kenapa?
Mat Peon : Isteri saya telefon tadi. Dia cakap dia dah boleh sembahyang.
Bos : Ye ke? Haa kalau begitu pergi balik cepat. Kesian kamu dah seminggu tunggu.
Mat Peon : Ima Acihhhh Boss!!!

Wuahahahhahaha.......

7 comments:

  1. lawak oooo n3 nie...he he he...klaka

    ReplyDelete
  2. kha,kha,kha...bagus betoi le bos tuh.....

    ReplyDelete
  3. wakaka..wakaka.. best yerkler klu dpt boss camtue

    ReplyDelete
  4. softthouch: mmg lawak ah! huhu

    iedaluvsham: hahahah!!

    nza: tu la pasal..bagus erk..wiwi..

    eijam;sfamily: tau xpe..mmg best..hihi..

    ReplyDelete
  5. heheh..alasan paling kukuh..! hoho baeek punya bos, memahami betoi..hikhik..

    ReplyDelete
  6. mamalieyna: bos tu memahami..ade makne tuh..hahah..

    ReplyDelete